Almindelige Betingelser
Hvad hvis
den virkelige luksus
var at forstå hinanden?
Her er vores Almindelige Betingelser, der også almindeligvis kaldes salgs- og leveringsbetingelser.
Du kender allerede dette udtryk, for mange virksomheder opstiller Almindelige Betingelser for deres kunder.
"Jeg accepterer"
Hvor mange gange har du ikke blindt accepteret Almindelige Betingelser, som du ikke havde læst, eller som du straks glemte?
Når du afgiver din ordre, håber vi, at du "bevidst" vil bekræfte, at du accepterer vores Almindelige Betingelser, da dette er det eneste dokument, der gælder for alle dine ordrer på vores websted (selvom du ikke fysisk har underskrevet dokumentet).
Du behøver ikke at underskrive, du skal bare markere afkrydsningsfeltet vedrørende dette.
Vores Almindelige Betingelser kan blive ændret, men vi har gjort det enkelt og effektivt. Eventuelle ændringer gælder ikke for ordrer, der allerede er accepteret og bekræftet af dig.
Husk at efterse
dem en gang imellem
Du kan læse dem eller lave en sikkerhedskopi
med den version,
der kan downloades og udskrives, og som du kan finde her.
Download Download
Hvad hvis den virkelige
luksus var at forstå hinanden?
Det er vigtigt at købe og samtidig forstå, hvad vi forpligter os til, og derfor har vores team taget sig tid til at forklare det hele og simpelthen "fortælle" dig vores Almindelige Betingelser.
De og vi er her for at hjælpe dig med at forstå vores produkter, hvad dine rettigheder og dine forpligtelser er og omvendt.
Det er ikke alle, der er mestre i lovsprog, men alle forstår historier.
Så lyt til vores.
Så går vi,
følg guiden!
-
Definitioner - Taler du Clarins?
-
Hvem ? Lære hinanden at kende
-
HVAD og HVORDAN?
-
Hvor?
-
Hvor meget ? Priser og betalingsbetingelser
-
"Hvad hvis jeg fortryder"?
-
"Hvad hvis der er et problem?" Du er ikke alene!
-
Få mest muligt ud af “Club Clarins”
-
Immaterielle rettigheder
-
Dine personoplysninger
-
Vilkår for gavebeskeder
-
Definitioner - Taler du Clarins?
-
HVEM ? Lære hinanden at kende
-
HVAD og HVORDAN?
-
Hvor?
-
Hvor meget ? Priser og betalingsbetingelser
-
"Hvad hvis jeg fortryder"?
-
"Hvad hvis der er et problem?" Du er ikke alene!
-
Få mest muligt ud af “Club Clarins”
-
Immaterielle rettigheder
-
Dine personoplysninger
-
Vilkår for gavebeskeder
Gave
alt, der tilbydes dig, mens du bestiller et produkt (for eksempel men ikke begrænset til prøver, toteposer, kits osv.)
Bestilling
fremgangsmåde ved køb af vores produkt
Kontrakt
almindelige betingelser og intet andet!
Produkt
produkter, der sælges på
Luftfartsselskaber
meget pålidelige virksomheder, hvis forretning er at sikre levering af din produkt
Webstedet
Når vi bruger ordet ”vi” refererer vi til Clarins Groupe International. Dette er vores fulde juridiske navn. Vi kendes også som “CGI”.
Når vi siger "dig/jer", taler vi til alle vores brugere, uanset om du ønsker at afgive en ordre eller allerede har gjort det.
Webstedet Clarins.dk ("webstedet") er et online salgswebsted, som enhver internetbruger kan gå ind på via adressen www.clarins.dk
Vores websted er oprettet/redigeret af:
Os,
der er et schweizisk Société anonyme| aktiekapital: 200.000€
Virksomhedsnummer: IDE CHE-109.416.778
Hovedkontor: 4 route de la Galaise, 1228 Plan-les-Ouates, Genève, Schweiz
E-mail: kundeservice-dk@online.clarins.com
Momsnr.: CHE-109.416.778
Publikationsdirektør er Samuel Colin.
Vores websted hostes af:
Isobar London Ltd
10 Triton Street, Regents Place
London NW1 3BF, United Kingdom
Virksomhedsnummer: 06023874
Tlf.: +44 207 0707890
Du har adgang til webstedet 24 timer i døgnet, 7 dage om ugen, 365 dage om året. Nogle gange er det ikke tilgængeligt, især når det er under vedligeholdelse. I dette tilfælde kan vi ikke holdes ansvarlige.
Hvordan kontaktes vi ?
Hvis du har brug for at kontakte os, kan det ske:
Viakontaktformularen På e-mail: kundeservice-dk@online.clarins.comHvem kan afgive ordrer?
Du repræsenterer
en virksomhed,
en institution,
en organisation,
en forening
eller en offentlig myndighed?
Du er voksen
med alle dine
rettigheder til at
afgive en ordre?
Vores websted ligger åbent for dig!
Eschscholtzia
Som du allerede ved,
skal du, hvis du ikke har alle dine rettigheder til at afgive en ordre (hvis du f.eks. er mindreårig, under tilsyn eller værgemål og ikke er i stand til selv at administrere dine interesser og din formue), have tilladelse fra din legale repræsentant. Vi er ikke forpligtet til at kontrollere, at du har alle dine rettigheder til at afgive en ordre; det er op til dig.
Hvis du ikke gør det, kan vi ikke holdes ansvarlige for dine handlinger, og vi vil være berettiget til at annullere ordren uden varsel.
Hvis din legale repræsentant giver dig tilladelse til at afgive en ordre, påtager han sig det fulde ansvar for ordren, og navnlig skal han betale for den.Købe til eget brug eller til en af dine bekendte, som du ønsker at dele vores univers med,
Ikke at købe og/eller videresælge produkterne med forretningsmæssige formål,
Ikke at distribuere produkter på nogen måde.
PÅ WEBSTEDET KAN VI TILBYDE AT SÆLGE DIG KOSMETIK- OG PARFUMEPRODUKTER
Bemærk, at alle tilbud på produkter, der foreslås på webstedet, er begrænset til www.clarins.dk
01
Fremgangsmåden ved bestilling af produkter
Vælg dine produkter
og tilføj dem til din kurv,
Opret din personlige konto eller "bestil som gæst"
For at bestille kan du begynde med at oprette en personlig konto, men det er ikke obligatorisk. Du kan også bestille vores produkter uden personlig konto.
Vi kalder det "bestil som gæst".
For at oprette en personlig konto skal du:
- Udfylde de personlige oplysninger, der anmodes om (især dit navn, fornavn, e-mail, fødselsdato);
- Klikke på "opret";
- Vente på den bekræftelses-e-mail, som vi sender til dig.
Log ind
(Hvis du har en konto. Hvis du ikke har en, skal du gå direkte til trin 4)
For at gøre dette skal du identificere dig selv ved hjælp af:
Din e-mail og
Dit password
Dette er den e-mailadresse og den adgangskode, du valgte, da du registrerede dig (dit "brugernavn").
Hvis du har mistet dine loginoplysninger, er det nemt. Du kan gendanne dem ved blot at klikke på
"GLEMT DIN ADGANGSKODE?".
Accepter vores Almindelige Betingelser
og reglerne om databeskyttelse
Du skal blot markere de pågældende felter
Klik på knappen "Betal"
Et resumé af ordren kan udskrives.
Modtag din ordrebekræftelse
Når ordren er registreret, sender vi dig en detaljeret bekræftelse af din ordre på den angivne e-mail-adresse.
Denne bekræftelse angiver det præcist fakturerede beløb og oplysningerne i ordren.
Denne bekræftelse er udtryk for vores accept af ordren og bekræfter transaktionen med forbehold for din betaling.
02
Fra hvornår er du forpligtet?
NÅR DER KLIKKES PÅ "BEKRÆFT OG BETAL" BETRAGTES DIN ORDRE SOM ENDELIG,
OG VORES KONTRAKT UNDERSKRIVES I OVERENSSTEMMELSE MED DOBBELTKLIKSPROCEDUREN.
Du accepterer priser, mængder, egenskaber og leveringstider for de produkter, du har bestilt.
Vores ordreregistreringssystemer er bevis på karakteren af vores aftale og dens dato. DERFOR ER DET VIGTIGT, AT DU LÆSER, FØR DU KLIKKER!
03
Betingelser for/begrænsninger i bestillinger
HVER ORDRE ER BEGRÆNSET TIL 10 PRODUKTER
I hver ordre kan du købe maksimalt 3 artikler af en enkelt produktreference.
04
Hvad accepterer du, når du afgiver en ordre?
A - DU ACCEPTERER, AT DU SKAL GØRE DIG BEKENDT MED PRODUKTERNE:
Vi har sørget for at beskrive de vigtigste egenskaber ved alle vores produkter på vores websted, så du kan læse og kontrollere dem, inden du afgiver en ordre.
For eksempel finder du den anbefalede anvendelse for hvert produkt, dets sammensætning eller pris, men også flere tekniske data, som vi har fastlagt i vores egenskab af producent.
Vi gør vores bedste for at sikre, at fotografierne af produkterne er så realistiske som muligt, men vi stoler på din overbærenhed: der kan være nogle forskelle, da det ikke altid er let at fotografere et produkt.
B - DU ACCEPTERER AT BETALE FOR ORDREN
Ved at afgive en ordre accepterer du at betale prisen på produkterne.
Sælgeren forbeholder sig dog ret til at suspendere eller annullere enhver ordre, der er afgivet af en kunde, med hvem der foreligger en tvist om betaling af en tidligere ordre, eller af en anden legitim grund, især relateret til ordens usædvanlige karakter.
Vi kan suspendere eller annullere din ordre, hvis du ikke betaler os.
C - DU ACCEPTERER HURTIGT AT OPDATERE DINE PERSONLIGE DATA I TILFÆLDE AF ÆNDRING AF ADRESSE, TELEFON ELLER ANDET
Det siger sig selv, at hvis du ikke holder os informeret, kan vi ikke levere din ordre til den korrekte adresse. Ligeledes mht. bankoplysningerne, der skal være korrekte, ellers vil vi ikke være i stand til at modtage eller ekspedere din ordre.
05
Ikke til rådighed
Hvis et eller flere produkter ikke er til rådighed, når ordren bliver afgivet:
- Får du besked via e-mail,
- Ordrens størrelse genberegnes: Du betaler det nye beløb fratrukket prisen for de produkter, der ikke er til rådighed.
Hvis ingen del af ordren er til rådighed, får du besked via e-mail og debiteres ikke.
06
Annullation
- Hvis du ønsker at annullere en ordre, der er afgivet på webstedet, bedes du kontakte vores kundeservice.
- Hvis ordren ikke allerede er ekspederet, vil vi prøve at annullere din ordre.
- Hvis ordren allerede er ekspederet, kan vi ikke annullere den.
- I dette tilfælde kan du nægte at modtage ordren, når den bliver leveret.
Hvor leverer vi?
Vi leverer i Danmark eksklusiv
Grønland og Færøerne
VI LEVERER DIN ORDRE PÅ DEN ADRESSE, DU HAR VALGT:
- Den, du har indtastet på din personlige konto,
- Eller den, du giver os, når du bestiller.
VÆR OMHYGGELIG med at kontrollere, at oplysningerne ikke er ændret, for vi er ikke ansvarlige for indtastningsfejl.
DU KAN OGSÅ HAVE,
lt efter det anvendte transportfirma er der forskellige måder, hvorpå du kan optimere leveringen af dine produkter:
- Vælge en ny leveringsadresse
- Vælge et nyt leveringstidspunkt m.m.
DU VIL KUNNE HOLDE ØJE MED ALT DETTE VIA TRANSPORTFIRMAETS HJEMMESIDE ELLER APP.
Camelllia
Hvornår vil du modtage dine produkter?
Ordrer leveres gennemgående inden for 2 til 6 dage fra modtagelsen af din ordre, afhængigt af den valgte leveringsmetode, og senest 14 dage fra modtagelse af ordren.
Selvfølgelig er levering betinget af fuld betaling af prisen!
Vi gør vores bedste for at sikre, at dine produkter ankommer rettidigt!
Hvis du er utålmodig, har du til enhver tid mulighed for at følge den fra forberedelse til levering ved at gå til din konto i afsnittet "mine ordrer".
I sagens natur
1.
KAN DE ANGIVNE PERIODER BLIVE FORLÆNGET
hvis du vælger at ændre leveringen på transportfirmaets hjemmeside eller app (ændring af leveringsadresse, leveringstidspunkt m.m.).
2.
LEVERINGEN EFFEKTUERES EFTER AFSLUTTET BETALING!
3.
VI GØR VORES YDERSTE FOR AT SIKRE, AT DIN BESTILLING LEVERES INDEN FOR DET ANGIVNE TIDSRUM!
Du kan følge din bestilling ved hjælp af linket i den e-mail, vi sendte til dig efter din bestilling.
Hvem sørger for leveringen?
Vi leverer ikke selv dine produkter.
Vi opfordrer dig til at læse vores detaljerede leveringsbetingelser her.
Hvis du har et leveringsproblem, skal du gå til side 7, hvor du finder alle de nødvendige oplysninger.
Iris
PRISER PÅ PRODUKTER TIL SALG PÅ WEBSTEDET
DE ANGIVNE PRISER:
- Priserne vist på dette websted er i danske kroner (DKK) inklusive alle afgifter.
- Alt er inkluderet i prisen, inkl. eventuel moms gældende på bestillingsdagen.
- Inkluderer ikke levereringsomkostninger
Vores priser kan stige eller falde i løbet af året. Med fuld gennemsigtighed vil vi naturligvis anvende de priser, der er angivet på webstedet, når din ordre bliver registreret.
Købstilbud, herunder særlige kampagner, er gyldige, så længe de kan ses på webstedet.
Bemærk, at alle særtilbud, der vises på webstedet, gælder så længe lager haves. I tilfælde af, at vi er udgået for visse gaver, fjernes eller opdateres tilbuddet i overensstemmelse hermed, eller alternativt, hvis det er muligt, kan ombytning af prøver eller gratis gaveartikler ske uden varsel.
Hvis du modtager et produkt/en vare på din ordre gratis på grund af en teknisk fejl, er du forpligtet til at betale værdien af de modtagne varer eller alternativt returnere varen i dens helhed til os.
HVORDAN KAN DU BETALE ?
DU KAN BETALE DIN ORDRE:
-
Med følgende bankkort:
Visa, MasterCard.- Disse bankkort skal være udstedt af en bank- eller en finansiel institution i Den Europæiske Union eller i Monaco.
- Under betalingen vil du blive omdirigeret til vores sikre online betalingstjenesteudbyder Ingenico. Ikke overraskende, dette er altid tilfældet, når du handler online.
- For at skabe sikkerhed ved betaling med bankkort skal du sende sikkerhedskoden (CVV) for dit bankkort til Ingenico Payment Services.
- Du vil kunne se direkte på webstedet, om din betaling er accepteret/afvist.
- Du garanterer, at du er berettiget til at betale med bankkort og med det bankkort, du har benyttet.
- Med Paypal
- Med Klarna
- Med et gavekort (kommer snart)
HVAD HVIS DU IKKE BETALER?
Hvis du ikke betaler, kan vi suspendere eller annullere din ordre og/eller leveringen af den.
Hvis du ikke betaler inden for 10 dage efter din bestilling, kan vi iværksætte misligholdelsesbeføjelser over for dig.
Der vil automatisk blive pålagt gebyrer af ethvert ubetalt beløb svarende til den legale rentesats med tillæg af 5 procent efter en periode på ti dage fra fakturadatoen eller umiddelbart efter meddelelse om afvist bankbetaling for alle andre betalingsmidler.
Som en del af de foranstaltninger, der træffes for at forhindre svig over internettet, vil oplysninger om kundens ordre kunne sendes til enhver kompetent myndighed til kontrol.
ER DET MULIGT AT BETALE MED ET GAVEKORT?
Selvfølgelig.
Få flere oplysninger her!
HVORNÅR TILHØRER PRODUKTERNE DIG/EJENDOMSFORBEHOLD?
Produkterne tilhører os, indtil du har betalt for dem fuldt ud.
De tilhører dig, når du ikke længere skylder os noget!
VIL DU GERNE HAVE EN FAKTURA?
Efter modtagelse af din ordre sendes en detaljeret ordrebekræftelse til den e-mailadresse, du har givet os.
jeg fortryder?
Lad os handle gennemsigtigt
for at opbygge tillid!
KAN DU FORTRYDE OG HVORNÅR?
Ifølge den danske lov om forbrugeraftaler har du ret til at fortryde uden at give nogen grund. Du kan gøre det inden for 14 klare dage fra datoen for modtagelse af din ordre: dette kaldes fortrydelsesret.
FOR AT UDØVE DIN FORTRYDELSESRET SKAL DU:
- Give os meddelelse om din beslutning ved en utvetydig erklæring (f.eks. et brev sendt med post, fax eller e-mail), "erklæringen"). Du kan benytte denne fortrydelsesformular, men det er ikke obligatorisk.
- Returnere produkterne inden for 14 KLARE DAGE FRA DIN ERKLÆRING.
HVIS DU IKKE OVERHOLDER DISSE FRISTER,
VIL DU IKKE LÆNGERE KUNNE FORTRYDE.
Fordi et billede siger mere end tusinde ord:
Hvis fortrydelsesperioden slutter på en lørdag, søndag eller en offentlig helligdag, udsættes den til næste hverdag (en dag, der ikke er en helligdag).
VÆR FORSIGTIG!
Afsendelsesdatoen er bevis for, at du har returneret dine køb til tiden.
Vi har ret til at bede dig om bevis for afsendelsesdatoen, for eksempel ved at give os forsendelsesbeviset for at bekræfte, at du har returneret dine køb til os til tiden.
Du vil ikke kunne returnere:
KOSMETIKPRODUKTER, HVIS DU HAR ÅBNET DEM ELLER BRUDT FORSEGLINGEN EFTER AT HAVE MODTAGET DEM,
af hygiejnemæssige grunde og af hensyn til sundhedsbeskyttelsen,
DE PRODUKTER, DU HAR FÅET FREMSTILLET EFTER DINE EGNE SPECIFIKATIONER ELLER SOM HAR FÅET ET TYDELIGT PERSONLIGT PRÆG
Hvis det produkt, du har fået givet et personligt præg, er beskadiget, se nedenfor under "Hvad skal du gøre i tilfælde af problemer?".
DU ER ANSVARLIG FOR OG HÆFTER FOR DE RISICI, DER ER FORBUNDET MED TILBAGESENDELSEN AF DINE PRODUKTER. HVIS VI IKKE MODTAGER DEM, KAN VI IKKE REFUNDERE DIG KØBSPRISEN.
Hvordan returnerer jeg et produkt?
GIV OS MEDDELELSE/AFGIV DIN ERKLÆRING
Hvis du beslutter dig for at fortryde:
-
Brug den fortrydelsesformular, der findes på URL-adressen https://www.clarins.dk/kontakt-os, eller skriv til os på et blankt ark papir.
Indholdet af dit fortrydelsesbrev kan for eksempel være dette:
”Till Clarins Groupe International, 4 route de la Galaise, 1228 Plan-les-Ouates, Genève, Schweiz
Jeg/vi (*) vil gerne meddele, at jeg/vi ønsker at gøre brug af vores fortrydelsesret, som gælder i forbindelse med min/vores (*) bestilling af følgende produkter (*)
- Ordredato (*) / Dato for modtagelse (*): [udfyldes]
- Kundenavn: [skal udfyldes]
- Kundens adresse: [skal udfyldes]
- Kundens underskrift: [skal udfyldes]
- Dato: [udfyldes]
(*) Slet det ikke gældende “Send os dit brev eller fortrydelsesformularen, helst (men uden forpligtelse hertil) ved rekommanderet post med modtagelsesbevis til følgende adresse: Clarins Groupe International 4 route de la Galaise, 1228 Plan-les-Ouates, Genève Schweiz
ENTEN
- Bemærk, at forsendelsesomkostningerne KUN forudbetales af Clarins, hvis du bruger den forudbetalte returformular.
RETURNER DINE PRODUKTER
Put returformularen og de produkter, du vil returnere, i forsvarlig emballage - vi anbefaler, at du altid bruger den originale emballage og luk den med tape),
SÆT DEN FORUDBETALTE RETURETIKET PÅ PAKKEN,
Udfyld returformularen, som du finder i den originale emballage (skal adskilles fra følgesedlen),
AFLEVER RETURPAKKEN PÅ DET NÆRMESTE UPS-CENTER, OG GEM BEVISET FOR AFSENDELSEN!
UPS-centret og afhentningssteder, der findes overalt i Danmark, er angivet på webstedet https://www.ups.com/dropoff
FORVENT 7 TIL 10 DAGE FOR TRANSPORT OG BEHANDLING
på dette tidpunkt bliver det refunderede beløb tilbagebetalt via den valgte betalingsmåde
(bankkort, PayPal-konto eller Klarna)
Hvis du ikke overholder disse regler, kan vi ikke tage hensyn til din returanmodning
HER ER DE INSTRUKTIONER, DER GÆLDER FOR ENHVER RETURNERING:
DEFEKTE PRODUKTER
Hvis produktet er blevet beskadiget eller forringet, mister du ikke din fortrydelsesret, men du skal betale for værdiforringelsen, hvis du har behandlet produktet på en anden måde, end hvad der var nødvendigt for at fastslå produktets art, egenskaber og den måde det fungerer på. Af samme grund anbefaler vi, at produktet altid returneres i den originale emballage, da det kan forringe værdien af produktet, hvis den originale emballage ikke bruges.
KOMPLET PRODUKT
Produktet skal returneres sammen med tilbehør og instruktioner. Hvis produktet er en del af en boks, skal du returnere hele boksen.
PRODUKTER + GAVER
Hvis du har modtaget gaver sammen med de produkter, du har købt, og beslutter at returnere alle produkterne til os, skal du returnere produkterne samt gaverne til os. Hvis du kun fortryder mht. ét produkt, kan du beholde de gaver, du har modtaget med din ordre.
Hvordan sker tilbagebetalingen?
Tilbagebetalingen sker ved enhver betalingsmetode, du havde valgt:
- Til den konto, der svarer til det bankkort, du betalte med,
- Eller til den Paypal/Klarna-konto, du betalte med.
Beløb, der tilbagebetales?
Hvis du overholder tidsfristerne og den angivne procedure for returnering af dine produkter, tilbagebetaler vi det fulde beløb for de købte produkter. Du hæfter dog for en eventuel forringelse af produktets værdi, som skyldes en anden håndtering af produktet, end hvad der var nødvendigt for at fastslå produktets art, egenskaber oh den måde, som det fungerer på. Du kan altså miste købesummen helt eller delvist, og beløbet, som du kan få tilbage, afhænger af varens handelsmæssige værdi.
[herunder leveringsomkostninger].
Det skal bemærkes, at kun standardmæssige leveringsomkostninger vil blive refunderet (beløb svarende til ekspres- eller speciallevering refunderes ikke).
Hvor hurtigt får du tilbagebetaling?
Vi betaler tilbage senest 14 arbejdsdage efter den dato, hvor du afgav din erklæring.
Hvis vi ikke har refunderet dig inden for 10 dage, efter at vi har modtaget alle produkterne, forhøjer vi det beløb, vi skylder dig, med:
- 5 %, hvis forsinkelsen er mellem 11 og til og med 20 dage
- 10 %, hvis forsinkelsen er mellem 21 og til og med 30 dage
- 20 %, hvis forsinkelsen er mellem 31 og til og med 60 dage
- 50 %, hvis forsinkelsen er mellem 61 og til og med 90 dage
- Med yderligere 5 procentpoint for hver ny måned for forsinkelsen, op til prisen på produkterne, og derefter med den lovbestemte rentesats.
VI FORPLIGTER OS TIL, AT DIN OPLEVELSE SKAL VÆRE GOD, OG VI FINDER EN LØSNING PÅ ETHVERT PROBLEM, VI STØDER PÅ
DU SKAL BARE KONTAKTE OS!
Teksturen eller duften af dit produkt synes at være ændret? Lider du af en allergisk reaktion?
For disse situationer, som desværre kan ske på trods af vores årvågenhed, har vi udformet en særlig procedure.
Vi opfordrer dig derfor til at kontakte os via kontaktformularen
Din pakke er åbnet eller beskadiget, dine produkter er i stykker?
I DETTE TILFÆLDE SKAL DU:
-
Angive det på følgesedlen ("Håndskrevne forbehold"),
-
Underskrive følgesedlen, hvor du har angivet de håndskrevne forbehold,
-
Rapportere problemet til Clarins kundeservice indenfor rimelig tid,
-
Sende de dokumenter, som kundeservice vil anmode om, så der kan indgives en klage til transportøren.
Din pakke er forsinket eller er ikke blevet leveret?
Vi bruger meget pålidelige virksomheder, der driver denne form for forretning ("transportører").
Imidlertid støder transportører undertiden på vanskeligheder med at levere inden for den tidsramme, vi har angivet over for dig. Der kan være en forsinkelse i leveringen. Dine køb kan også komme på afveje.
VI BEKLAGER,
MEN VI ER IKKE ANSVARLIGE FOR DET
Hvis du oplever en leveringsforsinkelse på mere end 7 dage, bedes du give os besked, og vi vil kontakte transportøren for at indlede en undersøgelse.
Vær opmærksom på, at denne undersøgelse kan vare op til 21 dage fra indledningen af den.
HVIS I DENNE PERIODE:
-
Dine køb bliver fundet, vil de blive leveret til dig.
-
Dine køb bliver ikke fundet, hvorefter transportøren vil anse dem for bortkommet.
I DENNE SITUATION:
-
Vi vil bede dig om at sende os en erklæring på tro og love, hvori du bekræfter, at du ikke har modtaget dine køb.
-
Vi sender dig de køb, du ikke har modtaget, igen. Hvis disse ikke længere kan fås, refunderer vi dig prisen.
Hvordan returnerer jeg et produkt?
HOS OS kunne intet være lettere end at returnere et produkt, uanset årsagen.
Vi opfordrer dig derfor til at følge returproceduren angivet i afsnit
6. "Hvad hvis jeg fortryder?"
Er der garanti på mine produkter?
VI TILBYDER IKKE NOGEN FORRETNINGSMÆSSIGE GARANTIER
Den danske købelovs regler om mangler ved et produkt, herunder købelovens reklamationsregler, kan derimod finde anvendelse.
Vi skal levere dig et produkt, der er i overensstemmelse med det, vi har forpligtet os til at sælge til dig.
Dette er selvfølgelig grundlaget. Og det betyder, at vi er ansvarlige over for dig for enhver manglende overensstemmelse, der forelå på tidspunktet for salget.
Hvad du kan forvente i tilfælde af manglende overensstemmelse:
Hvis du konstaterer en manglende overensstemmelse med hensyn til produktet, kan du vælge at returnere produktet og få tilbagebetaling.
BEVIS:
-
Du behøver ikke bevise,
-
At manglen eksisterede på købstidspunktet for produktet.
Hvordan garantien gøres gældende:
TRIN 1: GIV OS MEDDELELSE:
helst ved rekommanderet post med modtagelsesbevis
ved e-mail.
Du finder vores kontaktoplysninger i afsnittet Hvem ?
TRIN 2: SEND PRODUKTERNE TILBAGE
Vi opfordrer dig til at følge returproceduren angivet i Afsnit 6. "Hvad hvis jeg fortryder?"
Et overensstemmende produkt betyder
-
Et produkt, der har den brugbarhed, der sædvanligvis forventes af det,
-
Et produkt, der svarer til den beskrivelse, vi har givet, og som har de kvaliteter, som du med rimelighed kan forvente.
Hvad er vi ikke ansvarlige for?
VI KAN IKKE HOLDES ANSVARLIGE FOR:
-
For at et produkt ikke kan fås,
-
For enhver afbrydelse af webstedet,
-
Hvis du bestiller på webstedet, når du ikke er berettiget til det,
-
Hvis dine personoplysninger ændres, og du ikke informerer os om det,
-
Hvis en tredjepart (en anden end os eller dig) forhindrer os i at opfylde vores forpligtelser,
-
For enhver svigagtig indtrængen fra en tredjeparts side, der forårsager ændring af de oplysninger, der findes på webstedet,
-
Hvis du forhindrer os i at overholde vores forpligtelser,
-
Hvis en force majeure begivenhed med forhindrer os i at opfylde nogen af vores forpligtelser (dette er en begivenhed, der ikke kan forudses, som vi ikke kan kontrollere, og som hverken du eller vi kan gøre noget ved).
Mere generelt, enhver direkte eller indirekte skade, uanset årsag, oprindelse, art eller konsekvenser, herunder især tab af fortjeneste, kunder, data eller ethvert andet tab af immaterielle aktiver, der kan indtræffe som et resultat af en persons adgang til webstedet eller umulighed af at få adgang til webstedet eller enhver tiltro, der tillægges oplysninger, som direkte eller indirekte kommer fra det.
Hvis vi holdes ansvarlige for noget, vil vi ikke betale mere end det ordrebeløb, du betalte.
Hvad hvis vi ikke er enige?
Med hensyn til ethvert problem i forbindelse med en ordre, beder vi dig om at kontakte os via vores kontaktformular.
Vi vil gerne finde en løsning sammen!
Hvis vi skulle mødes for en dommer (hvilket vi virkelig ikke ønsker), skal du være opmærksom på, at vores Almindelige Betingelser er omfattet af og fortolkes i overensstemmelse med lovgivningen i Schweiz, og at anvendelsen af De Forenede Nationers konvention om aftaler om internationale køb udtrykkeligt er udelukket.
Du kan yderligere være omfattet af den beskyttelse, der gives ifølge ufravigelige bestemmelser i lovgivningen i dit bopælsland.
Hvis du opholder dig i EU, stiller Kommissionen en online tvistbilæggelsesplatform til rådighed, som du kan få adgang til her: https://ec.europa.eu/consumers/odr
af “Club Clarins”
Ja, du kan!
Vi har lavet et loyalitetsprogram "clarins club"
Club Clarins giver dig mulighed for at benytte dig af eksklusive fordele og tjenesteydelser, når du samler point.
ALLE REGISTREREDE KUNDER OPTJENER POINT DU KAN OPTJENE POINT PÅ EN AF TO MÅDER:
- Alle, der registrerer sig med en konto, får automatisk 20 point.
- For hver gang du køber for 10 kr. på clarins.dk får du 1 point (heri indgår ikke fragtudgifter, loyalitetsværdibeviskoder eller onlinekøb med gavebevis.)
Når du når 125 optjente og konverterede point,
får du automatisk en e-mail med en kampagnekode til brug på clarins.dk. Denne kampagnekode giver dig ret til 80 kr. til brug ved dit næste ordre over 400 kr.
Når du har brugt din loyalitetskode, fratrækkes pointene fra din pointsaldo.
Clarins-point udgør ingen pengemæssig værdi og kan kun indløses ved køb af produkter på clarins.dk og kan ikke bruges til et e-gavekøb.
Loyalitetskoder er ikke bundet til dig. Du vil måske gerne give dem til en ven, men en kampagnekode kan kun bruges én gang.
Loyalitetskoder udløber efter 6 måneder at regne fra udstedelsesdatoen, og point udløber efter 24 måneder at regne fra modtagelsesdatoen.
Hvis en ordre, der har genereret point, bliver refunderet, bliver de point, du optjente ved købet, fratrukket din pointsaldo.
Webstedet er sammensat af flere elementer, herunder kildekoden, det grafiske charter, produkterne, mærkerne, designene, modellerne, fotografierne af produkterne og sammensætningen af dem, men også modellerne, videoerne, teksterne, navnene på produkterne, illustrationer, logoer, animerede eller ikke-animerede sekvenser, med eller uden lyd, grafik ("elementerne").
IFØLGE DEN LOVGIVNING, DER REGULERER EJEDOMSRETTEN TIL LITTERÆRE OG KUNSTNERISKE RETTIGHEDER ELLER ANDRE LIGNENDE RETTIGHEDER, TILHØRER WEBSTEDET OS.
Elementerne gengives på webstedet:
- Fordi de tilhører os, eller
- Fordi vi er indehaver af tilladelsen.
Det står dig frit for at konsultere webstedet så meget, du vil.
Vi giver ikke nogen licens og giver dig ikke tilladelse til at bruge, reproducere, kopiere, sælge, gøre tilgængeligt, ændre eller på anden måde udnytte webstedet og/eller elementerne (hverken helt eller delvis) til noget som helst formål.
Enhver anden brug udgør krænkelse.
Hvis du ønsker at opnå en tilladelse, skal du blot huske at kontakte os på forhånd og afvente en skriftlig bekræftelse af vores aftale.
Oplysningerne (efternavn, fornavn, e-mail, fødselsdato) er personoplysninger.
Vi indsamler dem navnlig for:
- At behandle din ordre,
- At sende dig oplysninger om vores produkter og vores tjenester, herunder vores nyhedsbrev, hvis du har accepteret at modtage dette,
- At administrere dit medlemskab i vores loyalitetsprogram.
Disse kaldes CRM-handlinger (Customer Relationship Management)
Med et par klik kan du til enhver tid få adgang til dine personoplysninger. Du kan ændre dem, bede os om at holde op med at bruge dem eller slette dem via vores kontaktformular.
For at få mere at vide om vores regler om beskyttelse af personoplysninger, opfordrer vi dig til at læse vores regler om databeskyttelse.
Vi har gjort det nemt at sende
personlige gavebeskeder
MEN
vi forbeholder os ret til at afvise
at printe en gavebesked,
som omfatter indhold eller materiale, som:
- er falsk, unøjagtigt, vildledende, fornærmende, krænkende, truende eller injurierende eller som kan forårsage unødig irritation, ulejlighed eller bekymring hos en person
- indeholder materiale, som er pornografisk, sjofelt, uanstændigt eller stødende, som er diskriminerende vedrørende race, køn, religion, nationalitet, handicap, seksuel orientering eller alder, eller som kan opildne til had eller vold mod en person eller gruppe af personer
- kan chikanere, chokere, forurolige eller gøre personer pinligt berørte
- giver indtryk af, at det stammer fra os eller er blevet godkendt af os
- advokerer, fremmer eller medvirker til en ulovlig handling