Fortrolighedspolitik
Denne fortrolighedspolitik blev opdateret den juli 4, 2024.
Denne fortrolighedspolitik ("Fortrolighedspolitik") giver dig mulighed for bedre at forstå, hvordan CLARINS GROUP INTERNATIONAL SA behandler dine personlige data, når du kontakter os eller bruger en af vores tjenester, som omfatter denne hjemmeside og vores butikker/spaer (samlet betegnet som vores "tjenester").
Vi kan opdatere fortrolighedspolitikken når som helst. Eventuelle ændringer i denne fortrolighedspolitik vil blive offentliggjort på denne side og, når det er relevant, meddelt til dig. Vi opfordrer dig til at vende tilbage til siden med jævne mellemrum.
Du kan downloade og arkivere dette dokument i PDF-format ved at klikke her. For at åbne PDF-filen skal du bruge den gratis Adobe Reader (kan downloades fra www.adobe.fr) eller lignende software, der understøtter PDF-formatet.
1. Hvem er vi?
CLARINS GROUP INTERNATIONAL SA ("Clarins","vi", "os", "vores"), med registreret kontornummer IDE CHE-109.416.778, beliggende på Route de la Galaise 2, 1228 Plan Les Ouates (CP 102), Genève, Schweiz, er den dataansvarlige, medmindre andet er angivet.
2. Hvilke oplysninger indsamler vi om dig?
Vi kan hovedsageligt indsamle følgende personlige data, der kan identificere dig direkte eller indirekte:
- oplysninger om din identitet, især køn, efternavn, fornavne, adresse, telefonnumre, e-mailadresse, brugernavn og adgangskode, fødselsdato eller alder
- oplysninger om din betalingsmåde, især dit kreditkortnummer og udløbsdatoen
- oplysninger om vores kommercielle transaktioner, især transaktionsnumre, din købshistorik, din anmodning eller din kommunikation med vores kundeserviceteam, dine præferencer og interesser eller oplysninger om et af vores loyalitetsprogrammer
- information fra indhold, f.eks. fotos, videoer, vurderinger, anmeldelser, kommentarer
- oplysninger om velvære eller sundhed (skønhedsproblemer, hudtype, hudfølsomhed, kontraindikationer, rapportering om uønskede effekter osv.), når det er relevant, med dit forudgående og udtrykkelige samtykke, især til cosmetovigilance, eller når du beder om en Clarins-skønhedsrecept eller en Clarins-behandling i en af vores spa-faciliteter
- oplysninger om dine sociale mediekonti (brugernavn, køn, profilbillede, billedtekstinformation, placering osv.), uploads og opslag, når du deler indhold eller bruger hashtagget #clarins eller andre af vores Clarins-hashtags
- optagelser af telefonsamtaler for at tilbyde den bedste servicekvalitet
- tekniske oplysninger, især din IP-adresse eller oplysninger om, hvordan din enhed navigerer gennem vores websted
- andre oplysninger, som du afgiver, når du kontakter os, eller som vi har modtaget fra eksterne udbydere.
I de fleste tilfælde indsamler vi disse personlige data direkte fra dig, f.eks. når du foretager et køb hos os, besøger en af vores tjenester eller kontakter os i forbindelse med et hvilket som helst formål. Vi kan også indsamle persondata (f.eks. e-mailadresse eller telefonnummer) fra tredjeparter, som du har givet dit samtykke til at dele dine personlige data med os.
Levering af de personlige data, der er angivet i denne politik, er obligatorisk, medmindre andet er angivet. Hvis du ikke giver os sådanne personlige data, kan vi muligvis ikke levere nogle af eller alle vores produkter eller tjenester til dig eller indgå en kontrakt med dig.
3. Hvorfor indsamles dine data, og på hvilket retsgrundlag?
Vi kan indsamle dine personlige data til følgende formål:
Behandlingsformål | Juridisk grundlag |
---|---|
1. Administration og forbedring af hjemmesiden. | Vi har en legitim interesse i at forbedre vores hjemmeside for at give dig en bedre kundeoplevelse, når du bruger den. |
2. Administration af vores forretningsforhold med dig: (behandling af dine ordrer, leveringer, fakturaer, eftersalgsservice osv.) og levere vores tjenester i en af vores spaer eller nogle godkendte salgssteder i distributionsnetværket. | Opfyldelseaf den kontrakt, du har indgået med os. |
3. Administration af vores regnskaber. | Vores juridiske forpligtelse i henhold til den nationale lovgivning (skatteforpligtelser, regnskabsforpligtelser osv.). |
4. Behandling af dine donationer. | Dit samtykke til at bidrage til vores indsats i forbindelse med forskellige sager, især for at støtte forskning i sundhedssektoren. |
5. Administration af dit medlemskab af vores loyalitetsprogram eller deltagelse i et spil eller en konkurrence. | Udførelse af den kontrakt, som du tilslutter dig, når du tilmelder dig vores program, eller når du deltager i et arrangement. |
6. Udførelse af markedsføringsaktiviteter:
|
Dit samtykke til at modtage markedsføringskommunikation, når et sådant samtykke er påkrævet ved lov. Vores legitime interesse i at reagere bedre på dine præferencer og interesser. |
7. Til at administrere oprettelsen og brugen af din konto og give dig mulighed for at drage fordel af en personaliseret kundeoplevelse, en samlet visning af dine personlige data (f.eks. oplysninger indsamlet på salgsstedet, af vores kundeservice eller under salgsfremmende aktiviteter, når du opretter en ønskeliste). Du kan også afgive en bestilling som gæst. | Opfyldelse af en kontrakt som følge af din accept af vores vilkår og betingelser for oprettelse og brug af din konto. |
8. Levering af de tjenester, du anmoder om, f.eks. Virtual Try On, butiksfinder, henvis-en-ven-programmet. | Dit samtykke til at bruge denne funktion. |
9. Udføre beskrivende, præskriptive og prædiktive analyser, måle din kundeoplevelse og give input til vores F&U. | Vi har en legitim interesse i bedre at forstå vores kunder og det marked, vi opererer på, og træffe informerede beslutninger. |
10. Finde ud af, hvordan du vurderer vores produkter baseret på social interaktion, når du deler indhold med os på sociale medier, reagerer på vores opslag og giver din mening til kende. | Dit samtykke til at dele dine meninger om vores produkter. |
11. Hjælpe os med at skræddersy og forbedre vores indhold og tjenester, levere målrettet annoncering, måle disses ydeevne på vores egen og vores partneres hjemmeside, herunder sociale medier, dele indhold om vores produkter på sociale medier eller reagere på vores opslag, virtuelle prøve- og butikslokaliseringsfunktioner, opdage og forhindre svig ved hjælp af cookies og andre sporingsmekanismer. For yderligere detaljer henvises til afsnit 8. |
Dit samtykke til ikke-væsentlige cookies som defineret i afsnit 8, ved at bruge værktøjet til administration af samtykke. |
12. Behandling af dine anmodninger og klager. | Vores legitime interesse i at håndtere dine anmodninger og klager og svare på dem. |
13. Opdage og forhindre svig, når du bruger vores tjenester. De løsninger, som vi bruger til påvisning af svig, kan være automatiserede, men vil omfatte menneskelig aktivitet. Når vi bruger automatiserede løsninger til påvisning af svig, behandler vi dine personlige data med det formål at identificere svigagtig aktivitet eller sikre betaling og træffe automatiserede beslutninger i denne henseende. Logikken bag denne automatiserede beslutningsproces anvender regler og modeller for svindelanalyse på vores forretningsprocesser for at afgøre, om en handling potentielt er svigagtig. Denne behandling kan have juridiske konsekvenser, der vedrører dig eller påvirker dig væsentligt, og specifikt kan vi nægte at indgå en kontrakt med dig i henhold til den automatiserede beslutning. |
Vores legitime interesse i at forhindre onlinesvindel i forbindelse med køb af vores produkter og tjenester på vores hjemmeside. |
14. Håndtering af uønskede effekter relateret til brugen af vores produkter (Cosmetovigilance), udførelse af undersøgelser i relation til sikkerheden ved brug af vores produkter og udøvelse af dine rettigheder (føring af en fravalgsliste). | Vores juridiske forpligtelse i henhold til loven om kosmetiske produkter. |
15. Reagere på dine anmodninger, når du udøver dine databeskyttelsesrettigheder. | Vores juridiske forpligtelse i henhold til den nationale databeskyttelseslov. |
16. Foretage optagelser af opkald, når du kontakter vores kundeservice. | Vores legitime interesse i at tilbyde dig den bedste kvalitet af service. |
17. Overførsel af dine personlige data i tilfælde af fusion, opkøb, omstrukturering eller salg af vores virksomhed. | Vores legitime interesse i at udvikle vores forretningsaktiviteter, hvilket kan resultere i overførsel af alle eller dele af dine personlige data. |
18. Fastsætte vores rettigheder eller forsvare os mod enhver tvist, der måtte opstå. | Vores legitime interesse i at fastslå, udøve og/eller forsvare vores rettigheder og sikre vores forretningskontinuitet. |
19. Compliance og juridiske processer. | Nødvendighed for at overholde vores juridiske forpligtelser. |
4. Videregiver vi dine data?
Vi sælger eller videregiver aldrig dine personlige data til andre virksomheder med henblik på markedsføring. Til de formål, der er anført ovenfor, og i tilfælde, hvor det er nødvendigt, kan vi dele dine personlige data med:
- Autoriserede medarbejdere: Vores medarbejdere kan have adgang til dine personlige data, i tilfælde, hvor det er nødvendigt, som en del af deres arbejde.
- Andre virksomheder i Clarins-koncernen: Clarins er en international koncern, der har aktiviteter i mange lande. De personlige data, vi indsamler om dig, vil blive brugt af os og kan blive videregivet til de formål, der er angivet i denne fortrolighedspolitik til andre virksomheder i Clarins-koncernen fra sag til sag og efter behov og især til vores moderselskab i Frankrig. Dette kan indebære, at dine personlige data kommunikeres uden for din bopælsjurisdiktion, hvor de kan være genstand for adgang fra lokale myndigheder i overensstemmelse med lovgivningen i den pågældende jurisdiktion. Hver af disse virksomheder kan også behandle og anvende dine personlige data til de formål, der er angivet i denne fortrolighedspolitik uafhængigt og på deres egne vegne. Hvis du vil vide mere om Clarins-koncernen og dens lokationer, kan du besøge vores virksomheds hjemmeside.
- Tjenesteudbydere: Vi kan bruge tjenesteudbydere, der er valgt på grund af deres ekspertise og pålidelighed, og som fungerer som databehandlere, separate dataansvarlige eller fælles dataansvarlige med os, til at hjælpe os, især med behandling og opfyldelse, sikker betaling, donationer, kundeserviceadministration, vedligeholdelse og teknisk udvikling, vurderinger og anmeldelser, virtuel try on, analyse, spamforebyggelse, administration af digitale kampagner og affiliation, forebyggelse af svig osv. Disse tjenesteudbydere bruger kun dine personlige data i det omfang, det er nødvendigt for at udføre deres tjenester eller på vores vegne eller for at overholde lovkrav, og vi bestræber os på at sikre, at dine persondata altid er beskyttet.
- Eksterne rådgivere: Vi deler dine data med vores eksterne rådgivere som f.eks. advokater og revisorer, hvis det er nødvendigt af hensyn til vores legitime interesse eller for at overholde vores juridiske forpligtelser.
- Offentlige myndigheder: vi kan også overføre dine personlige data til lokale myndigheder, hvis dette kræves ved lov eller som del af en undersøgelse og i overensstemmelse med gældende regler.
- Andre tredjeparter: i tilfælde af salg, fusion, konsolidering, likvidation, reorganisering eller opkøb.
5. Hvorfor overfører vi dine personlige data?
Nogle af vores tjenesteudbydere eller virksomheder i Clarins-koncernen kan være placeret uden for Det Europæiske Økonomiske Samarbejdsområde (EØS), herunder i lande, der ikke giver det samme niveau af databeskyttelse som i dit bopælsland (f.eks. USA), og dine persondata kan blive tilgået fra lokale myndigheder i overensstemmelse med lovgivningen i den lokale jurisdiktion. I et sådant tilfælde har vi sørget for, at:
- vi har indgået passende dataoverførselsaftaler i overensstemmelse med de standardkontraktbestemmelser, der er vedtaget af Europa-Kommissionen
- vi forlader os på vores tjenesteudbyderes bindende virksomhedsregler (BCR), der er godkendt af kompetente myndigheder, hvor det er relevant
- en sådan overførsel er nødvendig til formålene og baseret på det retsgrundlag, der er beskrevet i afsnit 4 i denne fortrolighedspolitik.
Derudover har vi, hvor det er nødvendigt, implementeret supplerende foranstaltninger (kontraktlige, tekniske eller organisatoriske) for at sikre overførslens gyldighed.
I det omfang det er fastsat i gældende lovgivning, har du ret til at kontakte os for at få flere oplysninger om de sikkerhedsforanstaltninger, vi har indført for at sikre en passende beskyttelse af dine personlige data, når de overføres som nævnt ovenfor.
6. Hvordan beskytter vi dine data?
Clarins træffer passende tekniske og organisatoriske foranstaltninger i forhold til typen af data og risici for at garantere dine personlige datas sikkerhed og fortrolighed og især for at forhindre, at de bliver ændret, videregivet eller overført til uvedkommende.
Dette kan omfatte praksisser såsom begrænset adgang for medarbejdere, der i kraft af deres arbejdsopgaver er autoriseret til at få adgang til data, kontraktlige garantier fra tredjepartsudbydere, konsekvensanalyser af fortrolighedsmæssige forhold, når det kræves, interne gennemgange af vores praksisser og fortrolighedspolitikker og/eller implementering af fysiske og/eller systematiske sikkerhedsforanstaltninger (sikker adgang, godkendelsesproces, backup, antivirus, firewall, pseudonymisering, kryptering osv.).
7. Hvad er vores politik for mindreårige?
Vi indsamler eller behandler ikke bevidst mindreåriges personlige data.
Hvis vi bliver opmærksomme på en sådan indsamling og behandling, vil vi straks træffe passende foranstaltninger for at kontakte personen og slette disse personlige data fra vores servere og/eller vores tjenesteudbyderes servere.
8. Hvad er vores cookiepolitik (og vores politik med hensyn til andre trackingteknologier)?
Cookies eller andre trackere (f.eks. pixeltags, unikke identifikatorer eller fingeraftryk osv.) betegner alle mekanismer, der har til formål at lagre oplysninger på din enhed eller få adgang til oplysninger, der allerede er lagret på din enhed.
Når du besøger vores websted for første gang, informerer vi dig om formålet med de anvendte trackere samt identiteten på vores partnere, så du kan træffe en informeret beslutning i denne henseende.
Vi beder om dit udtrykkelige samtykke, før vi gemmer og/eller læser trackere på din enhed. Du er ikke forpligtet til at give samtykke til vores brug af cookies eller trackere, men hvis du nægter at give dit samtykke til brugen af visse cookies eller trackere, som, undtagen når deres eneste formål er at tillade eller facilitere brugen af vores websted, eller når de er strengt nødvendige for at give adgang til vores websted eller til en tjeneste, som du udtrykkeligt har anmodet om, kan vi muligvis ikke give dig en sådan adgang eller levere tjenester.
Trackerne bruges hovedsageligt på vores websted til at:
- analysere din navigation, måle effektiviteten af vores websted og forbedre kvaliteten af vores tjenester
- vise personaliseret reklame i henhold til din browsing og din profil
- personalisere det redaktionelle indhold på vores websted i henhold til din brug eller personalisere visningen af vores produkter og tjenester baseret på de browsingvaner, der er knyttet til din enhed
- aktivere yderligere funktioner på vores websted
- overvåge og forhindre svigagtig aktivitet, rette fejl og sikre sikkerheden på vores websted.
Du kan til enhver tid ændre dine præferencer:
- vores værktøj til administration af samtykke giver dig mulighed for at give eller tilbagekalde dit samtykke uafhængigt og specifikt til hvert enkelt formål
- du kan finde ud af, hvordan du ændrer dine sporingsindstillinger i hjælpemenuen i din browser
- platformen Youronlinechoices giver dig mulighed for at afvise eller acceptere de cookies, der bruges af vores partnere.
Bemærk venligst, at deaktivering af cookies ikke forhindrer visning af annoncer på din enhed, men kun blokerer teknologier, der giver os mulighed for at skræddersy annoncer til dine browsingvaner og interesser.
Overvejelsen af dine valg er baseret på en tracker. Hvis du sletter alle cookies, der er gemt på din enhed (via din browser), vil vi - eller vores partnere - ikke længere kunne gemme dine præferencer.
Som standard opbevarer vi dine valg (både samtykke og fravalg) i en periode på seks måneder.
Vi kan også bruge trackere i de e-mails, vi sender, til at spore visse af dine handlinger, såsom at åbne e-mailen eller klikke på et link til en side på vores websted for at bestemme datoen for vores sidste interaktion, måle resultaterne af marketingkampagner og give dig personligt tilpasset indhold. Du kan afmelde dig vores e-mails, hvis du ikke ønsker, at din browsing skal spores på denne måde.
9. Hvordan administreres det indhold, du deler på sociale netværk ved hjælp af vores hashtags?
Du kan vælge at bruge vores hashtags til at tagge dit indhold på sociale netværk såsom Instagram, Facebook eller TikTok.
Ved at bruge disse hashtags anerkender og accepterer du, at indholdet kan vises på vores websted og bruges til at henvise til vores produkter og tjenester.
Vi minder dig om, at de oplysninger, du deler på sociale netværk, kan bruges og gemmes af andre rundt om i verden, især i lande uden en lovgivning, der garanterer en passende grad af beskyttelse af dine personlige data som defineret i dit bopælsland.
Vi henleder også din opmærksomhed på, at når du sender indhold ved hjælp af et af vores hashtags, er din brug af sociale netværk udelukkende underlagt disse sociale netværks generelle betingelser. Vi beder dig om at læse disse betingelser og tjekke dem jævnligt.
Hvis du ikke længere ønsker, at dit indhold vises på vores websted, skal du fjerne det fra det sociale netværk eller ophøre med at bruge hashtags.
10. Hvor længe opbevares dine persondata?
Vi bestræber os på kun at opbevare dine personlige data i den periode, der er nødvendig til de formål, der er angivet i denne fortrolighedspolitik og i overensstemmelse med gældende bestemmelser.
Som hovedregel opbevarer vi dine personlige data, så længe det er strengt nødvendigt for at administrere vores forhold til dig, og så længe kontrakten med dig løber, og derefter i en periode på tre år fra kontraktens udløb eller en anden periode, der er tilladt i henhold til gældende lovgivning.
Vi kan også opbevare nogle af dine personlige data i en kortere eller længere periode i følgende tilfælde:
- Når du bruger Virtual Try On-funktionen på vores websted, opbevares de fotos, du sender til os i op til 24 timer og slettes derefter. Hvis du ønsker at bruge Virtual Try On igen, skal du tage nye billeder.
- Kunde-/kundeemnedata opbevares i tre år fra indsamlingsdatoen eller efter den sidste kontakt eller ophør af det kommercielle forhold, medmindre du gør indsigelse herimod, eller du har anmodet om, at de skal slettes. Ved udgangen af den treårige periode kan vi kontakte dig igen for at høre, om du fortsat ønsker at modtage markedsføring. Hvis du ikke giver et klart positivt svar, slettes eller arkiveres dine data i overensstemmelse med gældende bestemmelser.
- Data om kreditkort slettes efter transaktionen eller arkiveres til bevisformål i det omfang, det er tilladt i henhold til gældende lovgivning. Med forbehold for dit udtrykkelige samtykke kan bankoplysninger opbevares indtil kreditkortets udløbsdato. Vi gemmer aldrig dit visuelle kryptogram.
- Data, der er nødvendige for at udføre analyser og lave forretningsstatistikker, kan opbevares i op til fem år.
- Data, der kan anvendes til at understøtte en ret eller en kontrakt, eller opbevares i henhold til en juridisk forpligtelse, kan arkiveres i overensstemmelse med den relevante forældelsesfrist, der er fastsat i den gældende lov.
Dine personlige data slettes eller anonymiseres uigenkaldeligt, når formålene er opfyldt, eller opbevaringsperioden er udløbet.
11. Hvad har du af rettigheder med hensyn til dine persondata, og hvordan kontakter du os?
Som registreret har du ret til:
- Ret til adgang: Du har ret til at bede os bekræfte, om vi behandler dine personlige data, og, hvis det er tilfældet, informere dig om karakteristika ved behandlingen/behandlingerne af dine personlige data, få adgang til dem og få en kopi.
- Ret til berigtigelse: Du kan bede os om at rette eller supplere dine personlige data, hvis de er forkerte eller ufuldstændige.
- Ret til sletning: Du kan bede os om at slette dine personlige data i følgende tilfælde:
- når de ikke længere er nødvendige til de formål, hvortil de blev indsamlet
- du har tilbagekaldt dit samtykke
- efter udøvelsen af din ret til at gøre indsigelse
- dine personlige data er blevet behandlet ulovligt eller
- for at overholde en juridisk forpligtelse.
- Ret til begrænsning: Du kan bede os om at begrænse behandlingen af dine personlige data (dvs. at opbevare dem uden at bruge dem), når:
- deres nøjagtighed er omstridt
- behandlingen er ulovlig, men du ikke ønsker den slettet
- det stadig er nødvendigt for etablering, udøvelse eller forsvar af juridiske krav
- vi kontrollerer, at der er tvingende grunde i forbindelse med udøvelsen af din ret til at gøre indsigelse.
- med dit samtykke
- til etablering, udøvelse eller forsvar af juridiske krav, eller
- til at beskytte enhver anden fysisk eller juridisk persons rettigheder.
Vi kan fortsætte med at bruge dine personlige data efter en anmodning om begrænsning: - Ret til dataportabilitet: Du kan bede os om at give dig dine personlige data i et struktureret, almindeligt anvendt og maskinlæsbart format, eller du kan anmode om, at de overføres direkte til en anden dataansvarlig, men kun hvis behandlingen er baseret på dit samtykke eller opfyldelsen af en kontrakt med dig, og behandlingen er automatiseret.
- Ret til at trække dit samtykke tilbage: Du kan til enhver tid trække dit samtykke til behandling af data tilbage, hvis behandlingen er baseret på samtykke, uden at det påvirker lovligheden af den behandling, der er baseret på dit samtykke, og som blev udført, før du trak dit samtykke tilbage.
- Ret til at gøre indsigelse mod en sådan behandling, hvis vi påberåber os en legitim interesse i at behandle data. I tilfælde af en sådan indsigelse skal vi stoppe behandlingen, medmindre vi enten kan påvise legitime grunde til behandlingen, der tilsidesætter dine interesser, rettigheder og friheder, eller hvor vi er nødt til at behandle dataene for at etablere, udøve eller forsvare juridiske krav.
Med hensyn til direkte markedsføring kan du til enhver tid gøre indsigelse mod behandlingsaktiviteten ved at ændre dine indstillinger på din konto, ved at kontakte os på nedenstående adresse eller på følgende måde:- Via e-mail: ved at følge "afmeld"-linket i hver af vores e-mails.
- Ved opkald: ved at angive over for kontaktpersonen, at du gør indsigelse mod behandlingen af dine personlige data.
- Via sms: ved at svare "STOP" på en af vores sms'er.
- Automatiseret beslutningstagning: Du har ret til menneskelig indgriben fra den dataansvarliges side, til at give udtryk for dit synspunkt og til at anfægte beslutningen.
For at udøve disse rettigheder skal du sende os en anmodning. I tvivlstilfælde kan vi bede dig om at dokumentere din identitet på en passende måde:
- Sende en anmodning pr. mail til Kundeservice
- Eller du kan skrive til følgende adresse:
CLARINS GROUP INTERNATIONAL SA
Route de la Galaise 2
1228 Plan Les Ouates (CP 102)
Genève
Schweiz
Du vil blive informeret om de handlinger, der skal foretages, så hurtigt som muligt og under alle omstændigheder senest en måned efter din anmodning. Vi forbeholder os dog ret til ikke at svare på ubegrundede eller chikanøse anmodninger.
- Ret til at indgive en klage: I overensstemmelse med gældende bestemmelser kan du også indgive en klage til den kompetente myndighed, der er ansvarlig for databeskyttelse, eller indgive en anke, hvis dine data misbruges. For at identificere den kompetente myndighed henvises til Afsnit 12 nedenfor.
Du kan kontakte vores kontaktpunkt for databeskyttelse i Schweiz eller Frankrig, hvis du har spørgsmål, kommentarer eller bekymringer i forbindelse med denne fortrolighedspolitik:
CLARINS GROUP INTERNATIONAL SA
Route de la Galaise 2,
1228 Plan Les Ouates (CP 102)
Genève
Schweiz
CLARINS
Group Legal & Compliance Department /
Group Data Protection Officer
Avenue de la Porte des Ternes 12
75017 Paris
Frankrig
12. Jurisdiktion-specifikke vilkår
Bilag 1. Kompetent national tilsynsmyndighed for databeskyttelse
Danmark |
Datatilsynet Borgergade 28, 5 1300 København K https://www.datatilsynet.dk/ |